Helgen

Och så lider även denna vecka mot sitt slut. Suddade bort strecket på anslagstavlan som står för sjunde arbetsveckan från slutet idag när jag jobbat klart. Ja för idag är det söndag men har jobbat ändå. De var Ellinors sista dag i NYC så jag fick byta och vara ledig lördag och jobba söndag. På så vis kunde jag jag träffa henne en sista gång innan hon åkte hem.

 

Fredagskvällen var oplanerad men hamnade till slut på ett Diner i Danbury tillsammans med Frida, Ute och Jana. Trevligt som alltid, inte mer eller mindre!

 

Jag och Ute åkte då tåget in till City igår. Minnena från förra sommaren kom tillbaka, det jag tänker på är hur fruktansvärt varmt och klibbigt det kana bli på Manhattans gator när solen steker på. Så underbart ändå för visst har vi väll alla väntat på att få gå runt i klänning och shorts, lite klibb då man allt ta.

 

Det kändes lyxigt att få ha dagen med både Ute och Ellinor. Jag hade det bästa av två världar. En vän från Sverige och en jag träffat i USA. Vi tog oss till the High Line Park. Alltid lika fin att strosa där. På väg dig så hamnade vi på en vintage marknad på east side. Fanns så himla mycket fina gamla prylar, smycken och kläder. Synd bara att man har en begränsad plånbok och en resväska allt ska få plats i sen med.

 

Jag och Ute vinkade av Ellinor på Pennstation. Där efter vet jag knappt vad vi gjorde. Tiden gick i alla fall.

 

Idag har jag som jag ju skrev jobbat. Det tog ganska så mycket energi om jag säger så. Därefter så skypade jag lite. Gjorde mins stretchövningar (viktigt!) som jag fick från sjukgymnasten. Har suttit ute i solen och njutit. Om en stund ska jag och Ute ta oss en bit mat. Det är väll så i runda slängar som min helg har sett ut.

 

Bilder kommer i senare inlägg.

 

 

Ellinor, så underbart kul att få träffa dig. Det var skönt att kunna säga att vi ses om ett par månader i stället för om ett år denna gång :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0