hej

Några rader om mina senaste dagar. Känns om att jag har haft hand om bilar mer än barn. Igår var jag med en av bilarna på verkstaden, däcken skulle bytas. Visade sig att hela bilen behövde sig en omgång så i stället för en timma så tog det tre. Där gick den dagen. Idag har jag varit iväg med den andra bilen, så nu har även den sommardäcken på.

 

I tisdags var det Starbucks som gällde, precis som vanligt. När jag kom hit förra sommaren så var det verkligen packat med Au Pairer på Starbucks på tisdagarna. Alla fick inte ens plats inne så folk tryckte ihop sig bäst de kunde, gick inte det så fick man snällt står utanför. Huvudsaken var att alla var där och hade kul. Sedan i vintras så har antalet personer stadigt minskat. Jag trodde nästan att vi sett det sista av Au Pair tisdagarna fram tills i tisdags. Vi var så många och det var så kul. Vi satt där kvällen lång och pratade och skrattade. Stället var fullt med små barnvakter, precis som det ska vara. Hoppet för starbuckstisdarana lever vidare!

 

Annat kul som har hänt, eller nej det är faktiskt inte kul alls. Sedan en vecka tillbaka och fram till skolan är slut kommer barnen inte åka skolbussen något mer. Jag är deras privata chaufför. Pojken har hamnat i trubbel lite för många gånger nu så händer det något mer blir han avstängd för all framtid. Inte bra! Så för att undvika detta får jag köra fram och tillbaka. Men lediga tid på dagen blev i och med detta en timma mindre. Hade detta hänt i vintras hade jag väll inte hurrat direkt men nu lever jag på att om sex veckor befinner jag mig på Hawaii. Med tanke på det kan jag ta mig igenom de sista veckorna :) Snart har jag varit här i ett år, galet!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0