torsdag

Igår kväll samlades vi ett gäng au pairer på en mexikansk restaurang för att avnjuta en sista måltid tillsamman. Frida ska åka hem. Det har blivit många hejdåkramar nu på sistone och fler kommer det bli. Tittar på min nedräkning här bredvid på väggen. Efter idag har jag tretton arbetsdagar kvar. Åh vad jag vill att dessa dagar ska gå fort, fort fort! Hawaii lockar.

 

Följde med min värdmamma till barnens skola idag. Det var Flag Day vilket för oss betydde att vi fick njuta av en föreställning på trettio minuter innehållande endast patriotiska sånger. In kommer årskurs två (pojkens årskurs) klädda i rött, vitt och blått marscherande i takt till nationalsången. De river av den ena sången efter den andra, alla handlar de om antingen hur mycket de älskar USA, hur vackert deras land är eller hur bra det är. Pojken sa att han var nervös innan föreställningen med det gick fint! Jag gjorde tummen upp till honom från min åskådarplats, fick en tumme upp tillbaka.

Försökte föreställa mig detta scenario hemma. Alla barn klädda i gult och blått sjungandes patriotiska sånger. Det var svårt.  Flag Day, en amerikanska grej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0