Sön/Mån

Söndag på Woodbury Outlet. Bra att ha grejer så som löparskor inhandlades. Även mindre nödvändiga hamnade i påsarna men det är svårt att undvika. Nu gäller det ändå att hålla i pengarna med tanke på kommande veckor på resande fot.

Ute satt vid ratten och jag bredvid med Google maps vägbeskrivning i högsta hugg. Något gick fel, väggen delade sig bara och vi lyckades hamna på fel exit. Hade detta varit första månad och jag hade varit själv i bilen hade jag fått panik men nu är det min sista månad och jag vara inte själv. Nu fick jag bara lite smått panik. Det dumma med dessa vägar är att man inte kan vända om, det är bara att fortsätta köra och hoppas på det bästa. Svänger av igen och lyckas hitta en människa att fråga. Med hennes beskrivning återkommer hoppet. Vad gör vi, jo kör fel igen så klart. Lyckas ta oss tillbaka på på rätt väg och kommer till sista fram. Det är alltid lika kul att var ute på vägarna, man vet aldrig vad som ska hända.

 

När vi är färdiga i Woodbury plockar jag fram nästa beskrivning. Vår nästa destination är en plats i en liten stad vid namn Yorktown. Vi skulle träffa ett gäng andra Au Pairer, ha picknick och kolla på en utomhus konsert. Denna gång är inte problemet att hitta platsen. Platsen är problemet. Vi kommer till ett ställe vid en sjö men knappt en kotte närvarande. Inser ganska snart att vi är fel ute. Vi hade alltså fel adress. Utes telefons skärm är svart och det är hon som har numret till personen som ordnat detta. Ingen kan vi ringa. En annan vilsen Au Pair kommer och så dit till sist. Inte heller hon har ett numer vi kan ringa. Hon vet i alla fall vad platsen heter. Vi frågar några fiskare som ger oss en vägbeskrivning och tänka sig vi kommer fram. Lite sent men bättre sent än aldrig. När vi kommer dit bjuds det på mackor och kakor.

 

Det var en mycket bra söndag :)

 

HOWDY EH! 

 

Så var det måndag igen, näst sista jobbvecka och barnens sista skolvecka. Alla dagar denna vecka är halvdagar vilket innebär att de kommer hem redan runt halv ett. Denna eftermiddag gjorde jag i ordning en matlåda och packade in ungarna i bilen. Tänkte att en dag på Zoo skulle passa bra. Strax innan vi skulle åka ringer min värdmamma och säger att hon vill åka med. Eftermiddagen spenderades alltså på the Bronx Zoo, solen sken på oss och ungarna var mestadels glada och djuren fina.

 

 

 

Trackback
RSS 2.0