CitySöndag

Äntligen ledig dag igen, vad passar då bättre en en riktig citysöndag. Traskade downtown för att kolla in en affär som vi hört mycket gott om. På vägen hittar vi så klart en massa annat att titta på och göra. Hittar till sist vårt delmål men inser snabbt att det var inget att ha. Tar tunnelbanan över till Williamsburg. Sedan vidare därifrån till Coney Island. Vi kände att det kan vara kul att ha varit där i alla fall. Vilken kontrast. Går från ett pulserande stadsliv till ett i allra högsta grad livlig och packad strand med tillhörande nöjesfält

 

Åker tillbaka till Manhattan. Köper fika på Crumbs och sätter oss I Battery Park och bara njuter. NYC är bra fantastiskt. På tåget hem är det bara att konstatera att där var sista helgen som Au Pair över och näst sista dagen inne i City.

 

Vad hände resten av förra veckan förresten? Jag vet knappt. Känns som att allt bara snurrar runt. Resemånad,hemfärd och framtiden upptar en stor del av mina tankar. Varmt var det i alla fall. Låg mellan 35 och 40 grader celcius och en luftfuktighet som inte är att leka med. Blunda och fantisera dig bort till ett tropiskt land, vädret är mitt i prick sen att miljön är en annan det är en annan femma. Jag och pojken spelade basket i två minuter i torsdags. Mer gick inte. I torsdag s följde jag även med mina värdföräldrar till barnens skola för att se tjejens "Moving Up Ceremony" Hon slutar femte klass och därmed är det slut på Elementary School för hennes del, Middle School nästa.

 

Igår jobbade jag min sista lördag. Mycket sista nu känner jag. Har gjort en massa "sista" grejer nu senaste veckan när jag tänker efter. Sista hit och sista dit. Det blir jobbigt om jag tänker på det. Bästa att bara göra de! Ser på klockan att det är över 23.30. Klockan ringer 06.15 imorgon. Sängen kallar, god natt!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0